Program Eurorap

  • PDF

eurorap_folderW dniu 24 czerwca 2010 roku odbyło się seminarium połączone z konferencją prasową, podczas której ogłoszone zostały wyniki badań nad mapą ryzyka na drogach województwa warmińsko-mazurskiego. Mapa powstała w ramach realizacji Europejskiego Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP.

Mapy ryzyka dla dróg województwa warmińsko-mazurskiego zostały zaprezentowane 24 czerwca na seminarium odbywającym się w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego – Regionalnego Centrum BRD w Olsztynie, który wraz z Fundacją Rozwoju Inżynierii Lądowej, Polskim Związkiem Motorowym oraz Politechniką Gdańską współorganizował spotkanie. W seminarium uczestniczyli przedstawiciele Warmińsko-Mazurskiej Rady BRD, administracji drogowej, policji, instytutów badawczych, niezależnych organizacji oraz najważniejszych mediów w regionie.

Spotkanie otworzył Pan Andrzej Szóstek, Sekretarz Warmińsko-Mazurskiej Rady BRD. Następnie dr inż. Kazimierz Jamroz podczas swojej prezentacji przedstawił ogólne założenia Programu EuroRAP oraz Projektu Europejski Atlas BRD, do którego włączone zostaną mapy opracowane przez polski zespół. Mgr inż. Wojciech Kustra zaprezentował wyniki prac nad ryzykiem na warmińsko-mazurskich drogach wojewódzkich i krajowych. Oprócz mapy ryzyka indywidualnego omówione zostały także mapy ryzyka z podziałem na różne rodzaje wypadków i uczestników ruchu drogowego oraz mapa 15 najbardziej niebezpiecznych odcinków. Przedstawiciele Olsztyńskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie oraz Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego z Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie podczas swoich prezentacji skomentowali mapy oraz przedstawili działania mające przyczynić się do poprawy stanu bezpieczeństwa na drogach Warmii i Mazur. Wspomniane instytucje wykorzystują wyniki badań nad ryzykiem m.in. przy podejmowaniu decyzji o kolejności i rodzaju działań na rzecz brd.

 

WWM-Mapa1_0

 

Mapa ryzyka indywidualnego na drogach woj. warmińsko-mazurskiego wskazuje, że:

  • „czarne odcinki” (tj. odcinki o najwyższym poziomie ryzyka) stanowiły 64% długości analizowanych dróg (w tym: 62% dróg krajowych i 66% dróg wojewódzkich),
  • „czarne i czerwone odcinki” (tj. odcinki o ryzyku niedopuszczalnym na podstawowej sieci dróg europejskich) stanowiły 84% długości analizowanych dróg (w tym: 91% dróg krajowych i 79% dróg wojewódzkich),
  • „zielone i żółte odcinki” (tj. odcinki o najmniejszym ryzyku) stanowiły 8% długości analizowanych dróg (w tym: 5% dróg krajowych i 10% dróg wojewódzkich).
  • 76% ogółu ofiar śmiertelnych i ciężko rannych ma miejsce na „czarnych odcinkach” (w tym 70% w przypadku dróg krajowych i 85% w przypadku dróg wojewódzkich).
Źródło: www.eurorap.pl
Materiały do pobrania:
Jesteś tutaj: Stan brd w regionie Analizy dodatkowe

Wykorzystujemy pliki cookies ułatwiające korzystanie ze strony internetowej W-M Obserwatorium BRD. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information